5 najważniejszych zastosowań sztucznej inteligencji w optymalizacji zarządzania danymi w służbie zdrowia
Czy wiesz, że Walmart co godzinę gromadzi ponad 2,5 petabajta danych z transakcji swoich klientów? Petabajt to jeden kwadrylion bajtów. Odpowiada to również prawie 20 milionom plików w szafach na dokumenty.
Termin "big data" usłyszysz wszędzie, gdzie tylko się pojawisz. Dane ewoluują równolegle do populacji ludzkiej i będą ewoluować w nadchodzących latach. Celem jest przekształcenie danych w informacje, a następnie przekształcenie tych informacji w spostrzeżenia. Big data jest podstawą wszystkich megatrendów, które występują na całym świecie. Według Statista, raport z badania rynku wykazał, że roczna ilość danych, które są zużywane na całym świecie szybko postępuje z 64,2 zettabajtów do 79 zettabajtów od roku 2020 do 2021. Nie tylko to, liczba ta ma wzrosnąć do ponad 180 zettabajtów do roku 2025.
Niewątpliwie sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała wiele sektorów i firm. Jednym z sektorów, na który rewolucyjne algorytmy AI mają duży wpływ, jest służba zdrowia. W sektorze tym przebywają pacjenci, dokumentacja zdrowotna i inne wrażliwe dane są kluczowe dla szpitali i pacjentów. Od czasu wybuchu pandemii sektor ten jest w ogromnym stopniu narażony na ataki cybernetyczne i naruszenia danych. Biorąc pod uwagę znaczenie danych i rozwój oszustw, należy podjąć odpowiednie środki w celu właściwego zarządzania danymi w służbie zdrowia.
Oto pięć najbardziej obiecujących zastosowań AI, które pomagają w zarządzaniu danymi w sektorze opieki zdrowotnej.
Optymalizacja przechowywania danych
Przechowywanie dokumentacji zdrowotnej w formie papierowej w celu przyszłych odniesień jest żmudne i podatne na błędy, a ponadto wiąże się z licznymi ograniczeniami i wadami. Zmiana i usuwanie danych są trudne do wykonania na papierze. Ponieważ papier ma ograniczoną pojemność, bardzo mała ilość informacji jest przechowywana na papierze. Co najważniejsze, tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie danych będzie trudne, gdy rekord przechowywany w formacie papierowym zostanie utracony.
Ponieważ wszystko zmierza w kierunku cyfryzacji, rewolucyjne algorytmy sztucznej inteligencji pomagają w optymalizacji danych i utrzymaniu ich jakości. Algorytmy AI pomagają również wykonywać operacje CRUD (create, read, update, delete) w sposób dokładny, wydajny i skuteczny. Przechowywanie danych w chmurze pomaga sektorowi opieki zdrowotnej w przechowywaniu ogromnej ilości danych w jednym systemie. Ponadto, usługi w chmurze obejmują usługi tworzenia kopii zapasowych danych, dzięki czemu organizacje mogą skutecznie odzyskiwać utracone informacje.
Automatyzacja przepływu danych
Dokumentacja pacjenta jest pobierana przez szpital od czasu do czasu, gdy przekroczy on próg placówki medycznej. Każdy proces leczenia w dużym stopniu zależy od informacji z poprzedniego kroku, aby zapobiec błędom. Liczba pacjentów w sektorze opieki zdrowotnej może być trudne do obsługi w przypadku przepływu danych jest wykonywana ręcznie. Ponadto, ręczna obsługa danych może prowadzić do zamieszania i być podatna na błędy.
W przeciwieństwie do tego, algorytmy sztucznej inteligencji pomagają w automatyzacji przepływu danych z jednego punktu do drugiego i usprawniają całą procedurę. W początkowej fazie, kiedy informacje o pacjencie są wprowadzane, stają się one łatwo dostępne dla upoważnionego personelu w sektorze opieki zdrowotnej. Rekordy pacjentów są wprowadzane w stosunku do ich tożsamości, co prowadzi do minimalizacji błędów. Staje się to również bezproblemowe dla powracających pacjentów, aby wznowić ich leczenie, ponieważ kompletne dane są już przechowywane w systemie.
Bezpieczeństwo danych
Pojedyncza luka w zabezpieczeniach jest więcej niż wystarczająca dla hakerów, aby wykorzystać całą sieć organizacji. Zapotrzebowanie na ulepszone protokoły bezpieczeństwa ewoluuje, ponieważ ludzie są zaznajomieni z nowymi cyberatakami na całym świecie. Te ewoluujące cyberataki stają się coraz bardziej wyrafinowane i skomplikowane do wykrycia z powodu wykorzystania w tych atakach algorytmów sztucznej inteligencji. Cyberataki i naruszenia danych są głównym zmartwieniem sektora opieki zdrowotnej. Informacje o pacjentach są zawsze narażone na atak oszustów, nawet jeśli są przechowywane. Biorąc pod uwagę ilość danych, które są przechowywane przez dział systemów informacyjnych, pokrycie wszystkich punktów ataku może być więcej niż skomplikowane.
Zabezpieczenie dokumentacji medycznej z pomocą aplikacji AI okazuje się być obiecujące i owocne dla sektorów opieki zdrowotnej. Aplikacje AI są w stanie zidentyfikować możliwe punkty wejścia dla oszustów i zapewnić wszystkie możliwe rozwiązania w celu powstrzymania nieuczciwych działań. Ponadto, oparte na AI rozwiązania do weryfikacji tożsamości i usługi Know Your Patient (KYP) pomagają w ulepszaniu protokołów bezpieczeństwa danych i zwalczaniu nadużyć.
Analiza danych i podejmowanie decyzji
Kolejnym ważnym przypadkiem zastosowania AI w procesie przetwarzania danych, zwłaszcza big data, jest analiza i interpretacja danych przechowywanych w bazach danych w sektorze opieki zdrowotnej. Aplikacje AI redukują istotne punkty danych z rejestrów służby zdrowia, analizują te dane, a następnie przedstawiają je w celu lepszego zrozumienia wykresów. Pomaga to w podejmowaniu lepszych decyzji dotyczących mapowania genetycznego i procedur medycznych.
Wygodna transmisja danych
Dokumentacja medyczna jest stale poddawana licznym transmisjom pomiędzy szpitalami, pacjentami, pracownikami zdalnymi i różnymi innymi upoważnionymi stronami. Prowadzi to do tego, że procesy transmisji danych muszą być usprawnione i zautomatyzowane, aby na czas docierały do pożądanych odbiorców. Na przykład, sektory opieki zdrowotnej mogą zdecydować się na korzystanie z usług faksowania, aby cyfrowo wysyłać faksy bez wymogu skanowania i drukowania. Tryby transmisji danych zapewniają, że zapisy są przesyłane bezpiecznie, dokładnie i szybko. Dzięki rewolucyjnym algorytmom sztucznej inteligencji, które ułatwiają transmisję danych i wymianę informacji.
Wnioski
Dane ewoluują w ogromnym tempie i niezwykle ważne jest, aby chronić te dane przy użyciu odpowiednich środków. Sektor opieki zdrowotnej boryka się z ogromnym zróżnicowaniem od czasu wybuchu epidemii koronawirusa. Nie można pominąć faktu, że hakerzy wymyślają coraz bardziej wyrafinowane ataki, co prowadzi do ogromnej ilości oszustw. Dlatego sektory opieki zdrowotnej muszą obowiązkowo integrować się z wydajnymi systemami zarządzania danymi w celu zapewnienia technologii informacyjnej, oceny ryzyka i usprawnienia operacji biznesowych.
Jakość danych można poprawić dzięki zastosowaniu solidnych, opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań do weryfikacji dokumentów cyfrowych i technologii ekstrakcji danych OCR. Nie tylko to, ale również uwierzytelnianie pacjentów za pomocą rozwiązań Know Your Pacjent (KYP) musi być zapewnione w celu zapobiegania nielegalnym działaniom. Można śmiało powiedzieć, że sztuczna inteligencja okazuje się być korzystna dla sektora opieki zdrowotnej i wielu innych sektorów na całym świecie.
Zobacz również
-
24 września 2021
Sztuczna inteligencja i zarządzanie migracją
24 września 2021Jak zarządzanie wiedzą może pomóc w poprawieniu...
24 września 2021Ponowne określenie europejskich priorytetów w...
24 września 2021How Reducing School Dropouts can Increase Youth...
Kategorie
Projekty krajowe
Dotacje UE
Wnioski unijne
Inne