Sztuczna inteligencja i zarządzanie migracją

Próby poszukiwania związków między sztuczną inteligencją a migracją są liczne. W rzeczywistości rozwiązania technologiczne już teraz ułatwiają zarządzanie tą ostatnią, w pewnym stopniu, w kontekście europejskim i poza nim.

Przykłady istniejących aplikacji

Technologia w ramach zarządzania migracją jest oczywista, a aplikacje cyfrowe i AI są wykorzystywane do jak najlepszego administrowania tematem. Według raportu "The Use of Digitalization and Artificial Intelligence in Migration Management", rozwiązania już stosowane dotyczą:

  • Wykrywania języków i poziomów.
  • Oszustwa.
  • Zarządzania sprawami.
  • Oraz obsługi klienta.

W szczególności niemieckie władze kontrolne (BAMF) wykorzystują rozwiązania AI do celów związanych z weryfikacją tożsamości, gdy występują braki w dokumentach. Poprzez wykrywanie dialektów językowych identyfikują wykrywanie krajów. Na Łotwie poziom języka pisanego i mówionego jest decydujący dla procesów obywatelskich; identyfikacja odbywa się poprzez system tyldy.

Z drugiej strony, fińskie władze migracyjne wdrożyły AI do przewidywania przepływów migracyjnych i do oceny cen. Ponadto zarówno Finlandia, jak i Łotwa wykorzystały takie rozwiązania do efektywnego świadczenia usług, gdy były one równoczesne.

Dodatkowe przypadki wdrożenia obejmują zatwierdzanie dokumentów hodowlanych i tożsamości krajowej. Tymczasem trwają pilotażowe testy aplikacji AI dotyczącej zarządzania przejściami granicznymi (iBorderCtrl).

Więcej rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji w znacznie szerszym spektrum wdrożeniowym można znaleźć na platformie AI for Good.

Sztuczna inteligencja i migracja: Czerwone flagi

Najwyraźniej związek między sztuczną inteligencją a migracją jest wciąż sondowany. Dlatego konieczne jest monitorowanie i ocena ich procesów, w celu jak najlepszego wykorzystania i kontroli. Istnieje wiele powodów, dla których rozwiązania AI nie powinny być jednym sposobem komunikacji. Na przykład niektóre parametry mogą być krytyczne, takie jak poziom umiejętności cyfrowych i internet, aby wymienić tylko kilka. Ponadto zdarzają się przypadki stronniczości ze względu na występujące powtarzalne błędy.

Oczywiście, zarządzanie sztuczną inteligencją i jej zastosowaniami to wciąż znaczące terytorium, ale nie w pełni odkryte. Ponieważ jednak AI jest wdrażana w przypadkach, które dotyczą ludzi, kluczowe jest zapewnienie praw człowieka.

Partnerstwo easyRights bada AI i jej potencjał, jako narzędzie ułatwiające integrację (im)migrantów. Ponadto, prawa człowieka odgrywają istotną rolę w tej inicjatywie, aby pomóc migrantom z potencjalnymi wyzwaniami napotkanymi przez mechanizmy niektórych krajów.

Dowiedz się więcej o projekcie H2020 easyRights, odwiedzając jego oficjalną stronę internetową.

.

Zobacz również