Cztery powody, dla których powinieneś zbliżyć się do swoich pracowników

Jak postrzegają Cię Twoi pracownicy? Czy jesteś ich surowym szefem? Osobą, która im płaci i wymaga od nich różnych rzeczy? Jeśli tak, to zadajcie sobie następujące pytanie. Czy takie relacje chcesz mieć z ludźmi, z którymi spotykasz się na co dzień? Z ludźmi, z którymi pracujecie, a w szczególności z tymi, którzy pracują dla Was i są w dużej mierze odpowiedzialni za dobrobyt Waszej firmy?

Cóż, odpowiedź brzmi: oczywiście, że nie. Bycie kolejnym stereotypowym szefem, który nie ma nic poza wymaganiami i po prostu płaci pracownikom, nie jest właściwym sposobem prowadzenia firmy w dzisiejszych czasach. Musisz upewnić się, że będziesz blisko swoich pracowników i z tego artykułu będzie w stanie zrozumieć korzyści z posiadania bliskich relacji z ludźmi, którzy pracują dla Ciebie.

  • Więcej empatii w stosunku do firmy.

Dla większości pracowników, firma, dla której pracują jest tylko miejscem do wykonywania pracy i otrzymywania wynagrodzenia. Kiedy nadarzy się lepsza okazja, skorzystają z niej. Firma, która da im nawet nieco większą pensję i szansę na awans.

Nie sugerujemy, że nie jest to pozytywna rzecz dla pracownika i że trzeba go zniechęcać do tego typu myślenia. Sugerujemy jednak, że pracownicy muszą postrzegać Twoją firmę jako coś więcej niż tylko miejsce pracy.

Jeśli pracownicy kochają firmę i chcą ją rozwijać dla własnego sukcesu, sami będą tworzyć możliwości zawodowe. Im lepiej prosperuje firma, tym bardziej prawdopodobne jest, że otrzymają podwyżkę, a nawet awans. Utrzymując bliskie relacje z pracownikami, będziesz kultywował komfort i profesjonalną miłość do biznesu, a tym samym pomożesz rozwijać i unowocześniać firmę. Stanie się to ich celem, a nie tylko obowiązkiem

  • Bycie bliżej pomoże Ci zrozumieć ich potrzeby.

Wszyscy pracownicy mają swoje potrzeby w miejscu pracy. Od prostych rzeczy, takich jak zmiana biurka lub potrzeba nowego ekspresu do kawy, aż po rozmowy na temat harmonogramu pracy, zadań, a nawet potrzeby podwyżki lub dodatkowego urlopu. Pracownicy muszą wiedzieć, że ich pracodawca jest osobą, która potrafi zrozumieć ich potrzeby i będzie w stanie znaleźć sposób, aby im pomóc i sprawić, że będą czuli się bardziej komfortowo.

Jeśli Twoi pracownicy wiedzą, że potrafisz współczuć i zaspokajać ich potrzeby, pokochają pracę dla Ciebie i Twojej firmy. Będą wiedzieć, że jesteś tego wart nie tylko jako pracodawca, ale także jako człowiek.

  • Rozwiązuj spory między pracownikami

To prawda, co mówią. Że w niektórych przypadkach pracodawcy muszą zdystansować się od pracowników tylko po to, aby upewnić się, że ich osąd nie będzie zachmurzony w przypadku pojawienia się problemów. I tak, w niektórych przypadkach jest to konieczne. Co jednak zrobisz, jeśli między Twoimi pracownikami pojawią się problemy, a Ty nie będziesz wiedział wystarczająco dużo, aby pomóc im je rozwiązać?

Weźmy pod uwagę pewien możliwy scenariusz. Między dwoma pracownikami dochodzi do kłótni o pracę. Teraz wiesz, że albo nikt inny nie wie co się stało, albo tylko kilka innych osób wie. Obie opinie pracowników są tak samo popierane i ponieważ nie byłeś obecny podczas incydentu lub na tyle blisko, aby wiedzieć o ich pracy, nie jesteś w stanie określić, który pracownik ma rację, a ufanie opinii innych nie jest łatwe, ponieważ mogą być stronniczy.

Teraz, jeśli jest to prosta sprawa rozwiązywania pracy może być nieco łatwiejsze. Wystarczy poświęcić trochę czasu na przyjrzenie się zadaniom, znaleźć błąd i zapytać, aby dowiedzieć się, kto był odpowiedzialny za wykonanie zadania. Ale co jeśli problem sięga nieco głębiej? Zwykle jest tak, że z niektórymi ludźmi pracuje się trudniej i jest wiele powodów, dla których tak się dzieje. Nie możesz być tak blisko wszystkich swoich pracowników, ale będąc częścią "pokładu" łatwiej będzie Ci oceniać zachowania i pomagać w rozwiązywaniu problemów wśród pracowników firmy.

  • To pomoże Ci rozwijać się na poziomie osobistym i zawodowym.

Pracodawcy, którzy są tylko ''Szef'' i nic więcej nigdy nie będzie w stanie w pełni cieszyć się ich czas w biurze. Kiedy wchodzisz do biura każdego dnia, będziesz wiedział, że wszystkie dzień dobry są po prostu typowe. Wiesz, że wszystko, co robisz, że może mieć wpływ na pracowników nie będzie dobrze odbierane, ponieważ dla nich zawsze będziesz osobą za dużym biurkiem. To smutne, że nie możesz rozmawiać z ludźmi, których widzisz każdego dnia. Ludzi, którzy są ogromną częścią Twojego codziennego życia.

Bycie blisko swoich pracowników i rozumienie ich pomoże rozwijać się jako pracodawca. Będzie Ci o wiele łatwiej przeprowadzić przyszły wywiad, aby zatrudnić ludzi. W tym samym czasie, to pomoże Ci przewidzieć sytuacje i być o krok do przodu, po prostu dlatego, że jako część załogi sam, będziesz w stanie zobaczyć znaki, ale tym razem będziesz wiedział, że wszyscy twoi pracownicy będą po twojej stronie.

Na poziomie osobistym, bycie blisko swoich pracowników, grupy, która może być zróżnicowana pod wieloma względami, pomoże Ci zrozumieć sposób myślenia i działania różnych osób w różnych sytuacjach. Dzięki temu rozwiniesz umiejętności i kompetencje w ramach inteligencji emocjonalnej, które będziesz mógł wykorzystać w wielu różnych sytuacjach w swoim codziennym życiu, a tym samym rozwiniesz się jako osoba.

Siła robocza firmy, ludzie pracujący dla tej firmy muszą być zespołem. Muszą pracować razem, aby osiągnąć maksymalne wyniki. Ale zespół nie może być pozbawiony lidera, a dla twojego zespołu ty, pracodawca, ''Szef'', jesteś liderem. Upewnij się więc, że będziesz takim właśnie liderem dla swoich pracowników. Pokaż im, jak bardzo są dla Ciebie ważni. Jak bardzo zależy Ci na ich dobrym samopoczuciu i jak cenni są dla Twojej firmy.

Zapisz się na nasz blog

Zobacz również