5 wskazówek, jak wykorzystać sztuczną inteligencję i automatyzację do uproszczenia przepływu pracy

Technologia poprawia jakość naszego życia w sferze osobistej i zawodowej. W biznesie, technologie oparte na sztucznej inteligencji i oprogramowanie do automatyzacji rewolucjonizują całe branże i zwiększają efektywność operacyjną. Istnieje wiele korzyści, które technologia przynosi w nowoczesnym środowisku biznesowym, a funkcje, które zapewniają AI i automatyzacja mogą pomóc liderom biznesowym w podejmowaniu lepszych decyzji w dłuższej perspektywie.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów wykorzystania tych technologii jest lepsze zarządzanie przepływem pracy, produktywność i długoterminowa efektywność w organizacji. Poprzez automatyzację analizy danych w celu podejmowania lepszych decyzji, śledzenie czasu pracy, odciążenie od powtarzających się zadań, aż po minimalizację ludzkich błędów i niepowodzeń - AI i automatyzacja mogą pomóc w osiągnięciu wielu celów.

Dlatego dziś przedstawiamy pięć kluczowych wskazówek dotyczących wykorzystania tych technologii w celu usprawnienia i uproszczenia przepływu pracy oraz stworzenia bardziej produktywnego ekosystemu w Twojej firmie. Oto, co możesz zrobić, aby osiągnąć te cele.

Usprawnij i zautomatyzuj analizę danych

Aby zoptymalizować przepływ pracy i usprawnić całą działalność, potrzebujesz dokładnych i istotnych danych. Ręczne kompilowanie danych wewnętrznych i zewnętrznych jest czasochłonne, pracochłonne i kosztowne. W rzeczywistości, zbieranie i zestawianie ogromnych ilości danych branżowych jest prawie niemożliwe, biorąc pod uwagę ilość informacji krążących w sferze online i offline. Dlatego tak ważne jest zastosowanie systemów AI w celu zautomatyzowania analizy big data i szybkiego generowania raportów.

Liderzy biznesowi coraz częściej wykorzystują big data i AI do szybkiego i automatycznego zbierania i organizowania cennych danych, co prowadzi do lepszych prognoz i przewidywań. Ostatecznie jednak, ten rodzaj wydajności pozwala na wykorzystanie tych danych tak szybko, jak to możliwe, aby podejmować lepsze decyzje menedżerskie i optymalizować przepływ pracy w całej organizacji, aby osiągnąć różne cele.

Odciążenie organizacji od powtarzających się zadań

Jednym z najczęstszych zastosowań oprogramowania do automatyzacji i rozwiązań opartych na AI w nowoczesnym biznesie jest oczywiście automatyzacja procesów i zadań. Ręczne zarządzanie powtarzającymi się zadaniami to nie tylko marnowanie zasobów, ale także niezawodny sposób na doprowadzenie pracowników do szału i obniżenie ich ogólnego zadowolenia z pracy. Dlatego jednym z Twoich priorytetów powinno być zautomatyzowanie jak największej liczby powtarzalnych i męczących zadań.

Z drugiej strony, powinieneś również spróbować zautomatyzować część zarządzania i optymalizacji przepływu pracy, a także różne procesy przepływu pracy, aby uczynić zarządzanie bardziej spójnym i efektywnym. Dzięki wykorzystaniu szablonów przepływów pracy i inteligentnych rozwiązań rosteringowych, można na przykład zaprojektować przepływy pracy w ciągu kilku minut, minimalizując nakładanie się zadań i błędy ludzkie.

Co najważniejsze, automatyzacja pozwala na tworzenie elastycznych i zwinnych przepływów pracy, co oznacza, że można je dostosować w mgnieniu oka, jeśli coś nieoczekiwanego zmusi do zmiany planów. Kiedy tak się stanie, chcesz być w stanie szybko się dostosować, zachowując efektywność i produktywność.

Śledź czas i obecność, aby podejmować lepsze decyzje

Aby podejmować lepsze decyzje dotyczące przepływu pracy i rosteringu, należy również wykorzystać automatyzację i sztuczną inteligencję do nadzorowania pracowników, automatycznego śledzenia czasu pracy i obecności, zbierania informacji zwrotnych na koniec zmiany oraz automatyzacji prowadzenia dokumentacji w celu zapewnienia zgodności w całym zakresie. Przyjmując kompleksowe narzędzie do rejestracji czasu pracy z tymi i innymi funkcjami uzupełniającymi, można zautomatyzować dodatkowe procesy w zarządzaniu przepływem pracy i usprawnić całą operację.

Użyj oprogramowania, aby umożliwić zdalne taktowanie dla pracowników i wyeliminować niepotrzebną papierkową robotę, zwiększyć bezpieczeństwo i zautomatyzować zatwierdzanie arkuszy czasu pracy, aby zmniejszyć poziom nadzoru niezbędnego do prowadzenia wydajnej siły roboczej. W ten sposób przepływ pracy przyniesie lepsze wyniki, pozwalając jednocześnie liderom w organizacji skupić się na zadaniach o znaczeniu krytycznym.

Zbuduj efektywną strukturę wielokanałową

Na dzisiejszym, bardzo konkurencyjnym, globalnym rynku nie możesz sobie pozwolić na brak wielokanałowego podejścia do marketingu, sprzedaży czy wsparcia. Bycie dostępnym dla swoich klientów w każdym punkcie styku w świecie online i offline jest niezbędne do maksymalizacji leadów i konwersji, ale także do utrzymania klientów w dłuższej perspektywie.

W związku z tym, tworzenie wydajnych przepływów pracy dla omni-channel zarządzania biznesem jest koszmarem bez oprogramowania opartego na sztucznej inteligencji i narzędzi automatyzacji. Ważne jest, aby mieć w chmurze ERP (zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa) system po swojej stronie, który wykorzystuje AI i uczenia maszynowego do zarządzania zasobami firmy, zapasów i łańcucha dostaw w sposób inteligentny i intuicyjny. To jedyny sposób, aby zarządzać operacjami z minimalnym ryzykiem błędu ludzkiego i minimalnych niepowodzeń.

Analizuj ryzyko i minimalizuj błędy ludzkie

Mówiąc o minimalizowaniu ryzyka w całej firmie, poprzez automatyzację w jak największym stopniu i wykorzystanie sztucznej inteligencji, możesz zapobiec powszechnym pułapkom i chronić reputację swojej marki. Wystarczy jeden wyciek danych lub pojedyncza wpadka z klientami, aby zrujnować reputację marki lub całkowicie zepsuć przepływ pracy, dlatego automatyzacja i sztuczna inteligencja tak dobrze sprawdzają się w ograniczaniu ryzyka.

Możesz wykorzystać sztuczną inteligencję do analizy danych wewnętrznych i zewnętrznych pod kątem potencjalnego ryzyka i zagrożeń dla Twojej działalności i przepływu pracy, co pozwoli Ci działać prewencyjnie i tworzyć lepsze strategie przepływu pracy w celu ochrony Twoich wyników. Podobnie, integracja narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, takich jak chatboty, pomoże usprawnić przepływ pracy w zakresie sprzedaży, marketingu i wsparcia, a także pozwoli pracownikom skupić się na ważnych zadaniach, które napędzają firmę.

Zakończenie

Sztuczna inteligencja i systemy automatyzacji pomagają kierować świat biznesu w stronę większej wydajności operacyjnej, bezpieczeństwa i długoterminowego sukcesu. Jeśli chodzi o zarządzanie przepływem pracy, technologie te mogą okazać się nieocenione w minimalizowaniu ryzyka oraz maksymalizowaniu produktywności i wyników. Pamiętaj, aby wykorzystać je do usprawnienia przepływu pracy w każdym dziale Twojej organizacji w roku 2021 i później.

Zobacz również