Rozwój biznesu, doradztwo i umiejętności Przewodnik eksperta

Jeśli szukasz przewodnika eksperta na temat tego, jak zaprezentować swoje pomysły i przypieczętować transakcję biznesową, to masz szczęście. Oto artykuł z profesjonalnymi wskazówkami i narzędziami konsultanta ds. rozwoju biznesu, które możesz wdrożyć w rozwój swojego przedsiębiorstwa.

Kieszonkowiec dla decydenta


Kiedy wchodzisz do jakiejkolwiek firmy ze swoim pomysłem, przejdziesz przez różne osoby z personelu. Jednak nie wszyscy z nich są tak ważni, jak osoby decyzyjne w organizacji. To właśnie oni zatwierdzą lub odrzucą Twój pomysł. Tak więc, mając to na uwadze, pierwszymi osobami, z którymi powinieneś mieć do czynienia i mieć ich po swojej stronie są decydenci. To oni zadecydują o tym, czy Twój pomysł zostanie sfinansowany, czy też utknie w martwym punkcie.


Dlatego zanim wejdziesz ze swoją propozycją, spróbuj dowiedzieć się, kim są osoby, które mogą podpisać umowę. Kiedy już to zrobisz, następnym celem będzie spędzenie więcej czasu na przekonaniu ich do podpisania umowy. Czyniąc to będzie zaoszczędzić dużo czasu z umieszczeniem pióra do papieru na umowie.

Nie bój się, przygotuj się


Tylko głupiec będzie chodzić na spotkanie bez przygotowania. Załóżmy, że miałeś wejść na transakcję z inwestorem, są rzeczy, które powinieneś był zrobić. Te rzeczy obejmują badanie swoich wzorców i uruchomienie prześwietlenia na nich. W tym celu, przejdź do stron takich jak LinkedIn, przeczytaj artykuły, sprawdź ich stronę internetową i dowiedzieć się, jak działają. Informacje są tam. Dlatego zrewiduj firmę tak, jak zrobiłeś swój ostatni papier, nie zostawiaj żadnych kamieni niewykorzystanych. Musisz być kuloodporny, jeśli chodzi o omawianie swojej potencjalnej umowy.

Mów mniej, pytaj więcej


Podczas prezentacji swojego pomysłu możesz mieć pokusę, aby mówić o tym, jak wspaniały jest Twój produkt i jak oferujesz swoje usługi. W ten sposób zanudzisz tylko uczestników spotkania i będziesz ich tracił jeden po drugim w miarę upływu czasu. Aby tego uniknąć, spraw, aby prezentacja była bardziej angażująca, zapytaj zarząd, czego szukają i czego potrzebują. Następnie zbuduj swoją prezentację wokół użytecznego rozwiązania, które pozwoli Ci zdobyć kontrakt. Mając to na uwadze, zacznij od zapytania zarządu o jego potrzeby, zamiast zasypywać go 50-stronicową prezentacją.

Przekaż jak najmniej informacji


Dzielenie się swoim pomysłem z firmą nie jest złym pomysłem. Jednak zbyt wiele informacji o firmie może Cię kosztować. W większości przypadków, może to wyłączyć zainteresowanie inwestora lub, co gorsza, narazić Twój pomysł na skopiowanie. Dlatego, jeśli nie ma żadnych dokumentów / podpisanej umowy pomiędzy Twoim przedsiębiorstwem a inwestorem, dziel się jak najmniejszą ilością informacji. Nie poświęcaj zbyt wiele czasu na przygotowanie rozbudowanej prezentacji na temat działania pomysłu i rozwoju biznesu. Ma to na celu zaoszczędzenie czasu i energii poświęconej na prezentacje, które donikąd Cię nie zaprowadzą.

Zdjęcie jest warte więcej niż milion


Kiedy dojdziesz do momentu, w którym masz zamiar wysłać komuś informacje o swojej firmie lub propozycji, użyj zdjęć. W przeciwieństwie do słów, zdjęcia bardziej afirmują to, co robisz i co będziesz oferował. Wysyłanie zdjęć jest sposobem na pokazanie im, co rozwiązuje Twój projekt. Z obrazem, można opowiedzieć historię do klienta, podczas gdy i utrzymać ich uwagę. Z drugiej strony, jeśli zdecydujesz się napisać długą propozycję, ryzykujesz utratę tablicy z powodu nudy. Tak więc, mając to na uwadze, jeśli masz zamiar wysłać dokument do przeglądu, wysłać dokument z większą ilością obrazów i mieć pewność, aby wygrać.

Zarządzaj procesem follow-up, proszę!


Prawdziwy test w dokonywaniu transakcji sukces przychodzi, gdy jesteś o być podpisane. Kiedy umowa jest prawie za linią, większość osób rozwija pewność, że jest ponad linią. Z kolei, kończą się one stonowaniem energii, z którą zaczęły, pozostawiając kontynuację firmie sponsorującej. Jest to jednak zazwyczaj błędne posunięcie; dlaczego? Ponieważ większość firm jest przeciążona milionem priorytetów. Nikt nie poświęci swojego czasu, aby zobaczyć, że transakcja przechodzi; chyba że, oczywiście, ty przejmiesz odpowiedzialność.
Jeśli pozwolisz im zrobić follow-up, będą duchy i rzucić swój projekt pod kurtyny. Dlatego najważniejsze jest, abyś zarządzał wszystkimi działaniami następczymi, ustalił harmonogram i listę rzeczy do zrobienia. Tak więc, jeśli chcesz, aby Twoja umowa przekroczyć linię, być osobą, która popycha komunikacji do osiągnięcia kamieni milowych, które zostały określone.

Bądź wytrwały. To ma znaczenie


Wytrwałość jest kluczowa w doprowadzeniu Twojej transakcji do końca. To ona decyduje o tym, czy transakcja dojdzie do skutku, czy nie. Jest tak wiele działań, które firmy wykonują w ciągu dnia, a jeśli nie jesteś wytrwały z firmą, to zapomną. Mając to na uwadze, rozwijać nawyk zaangażowania w to, co chcesz i przypomnieć im, kiedy zapominają. Wystarczy zrobić to w sposób, który nie pokazuje desperacji lub w irytujący sposób. Zrób to grzecznie i cierpliwie. Dobre rzeczy przychodzą do tych, którzy czekają i są wytrwali.

Zaczynaj z tą samą energią, kończ z tą samą energią


Kiedy transakcja zbliża się do końca, większość osób ma tendencję do stania się ospałym. Jest to jednak czas, kiedy musisz włożyć więcej wysiłku. To jest czas, kiedy umowa przechodzi tam i z powrotem przez e-maile do przeglądu i zatwierdzenia. Po tym wszystkim, to idzie przez prawników, aby uzyskać nitty-gritty prawo. To jest czas, kiedy umowa będzie najprawdopodobniej przeciągnąć. To jest, gdzie trzeba umieścić w więcej czasu i wysiłku. Aby to zrealizować, rozłóż swoją energię na różne etapy transakcji. Kiedy jest prawie na końcu, włóż więcej czasu i wysiłku. Odpoczywaj dopiero wtedy, gdy transakcja jest już na finiszu.

Sprzedaż zaczyna się po zawarciu umowy, a nie przed jej zawarciem.


Tak, negocjacje były świetne, zdobyłeś ich zaufanie, a oni zdobyli twoje. Ale teraz nadchodzi prawdziwa wartość, robienie interesów z naszymi partnerami, to jest to, gdzie transakcja się zaczyna. Dopóki nie postawimy kropki nad i w umowie, nie zgadzajmy się na żadne przysługi czy zadania. Jeśli to zrobisz, to będzie to koniec, ponieważ będziesz zbyt nisko opłacany.

Skontaktuj się z konsultantem, jeśli chcesz szybkiego rozwoju


Tak samo jak internet jest przepełniony wiedzą i informacjami, tak samo dobrze jest wybrać się na coaching. Konsultant ds. rozwoju biznesu pomoże Ci rozwinąć Twój biznes i zaoferuje przykłady w czasie rzeczywistym. W przeciwieństwie do Internetu, konsultant ds. rozwoju biznesu wysłucha Twoich problemów i zaoferuje odpowiednie porady. Dlatego też, jeśli szukasz czegoś więcej niż tylko ogólnej wiedzy, mądrze byłoby odwiedzić konsultanta ds. rozwoju biznesu.

Autor: Eve Becker

Eve jest profesjonalnym pisarzem dla Technical Writers z dyplomem pierwszej klasy w Business Management. Swoją pasję do wszystkiego, co związane z biznesem, uchwyciła, gdy zdobyła doświadczenie zawodowe w agencji nieruchomości, pomagając w zarządzaniu rachunkami i finansami.

Zobacz również