Siedem wskazówek, jak stworzyć solidną politykę rekrutacyjną i zarządzać zespołami biznesowymi
Przedsiębiorstwa zawsze szukają sposobów na rozwój i wzrost, dlatego też istnieje potrzeba rekrutacji. Jednak jako właściciel firmy nie możesz rozpocząć rekrutacji pracowników bez sprawdzonej strategii.
Dlatego należy opracować solidną politykę rekrutacyjną, która będzie kierować każdym procesem rekrutacji. Polityka rekrutacyjna to ramy, które określają praktyki i strategie rekrutacyjne w Twojej firmie; dzięki niej masz pewność, że zatrudniasz odpowiednich kandydatów na dane stanowisko.
Na tym jednak nie koniec. Po zatrudnieniu pracownika (pracowników) należy zarządzać zespołem i zadbać o płynne relacje między nowymi a dotychczasowymi pracownikami. Dlatego też w niniejszym artykule omówiono siedem wskazówek, które pomogą Ci stworzyć solidną politykę rekrutacyjną i skutecznie zarządzać zespołem biznesowym.
Wskazówki, jak stworzyć solidną politykę rekrutacyjną i lepiej zarządzać zespołem biznesowym
Posiadanie solidnej polityki rekrutacyjnej i skuteczne zarządzanie zespołem biznesowym może zadecydować o sukcesie lub porażce firmy. Poniższe siedem wskazówek pomoże Ci stworzyć skuteczną politykę rekrutacyjną i zarządzać zespołem.
1. Zwróć uwagę na dobre samopoczucie swoich pracowników
Stan zdrowia Twoich pracowników powinien być dla Ciebie, jako ich pracodawcy, sprawą najwyższej wagi. Dobre samopoczucie pracowników określa, w jaki sposób praca pracownika wpływa na jego ogólne zdrowie i szczęście. Czy pracownik jest zadowolony z wykonywania powierzonych mu zadań, czy też ciągle patrzy na zegarek?
Jeśli podczas procesu zatrudniania potencjalni pracownicy zobaczą, że obecny personel jest w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej, będą zachęceni do dołączenia do zespołu. Ponadto zarządzanie zespołem biznesowym będzie mniej kłopotliwe, jeśli od samego początku będziesz wykazywał zainteresowanie dobrym samopoczuciem swoich pracowników.
Niestety, wielu menedżerów i pracodawców ignoruje dobre samopoczucie swoich pracowników, oczekując od nich efektywnego wykonywania obowiązków. Gdy skupisz się na dobrym samopoczuciu pracowników, z pewnością zwiększy się ich wydajność.
Oprócz lepszej strategii rekrutacji i łatwiejszego zarządzania zespołem, dbałość o dobre samopoczucie pracowników przynosi szereg innych korzyści. Należą do nich
- Lepsza rekrutacja i zatrzymanie pracowników
- Wysokie morale pracowników
- Pozytywne zachowania zdrowotne pracowników
- Zdrowi pracownicy
2. Wykorzystaj oprogramowanie do badania zaangażowania pracowników w procesie rekrutacji
Zaangażowanie pracowników określa poziom entuzjazmu i poświęcenia, jakie pracownik wykazuje wobec swojej pracy. Zdarza się, że pracodawcy mylą pojęcia zaangażowania i satysfakcji pracowników lub stosują je zamiennie. Nie są one jednak tożsame i różnią się od siebie.
Zaangażowanie pracowników mierzy poziom motywacji i zaangażowania pracowników w działalność firmy. Z drugiej strony, satysfakcja pracowników koncentruje się na tym, jak szczęśliwi i zadowoleni są Twoi pracownicy.
Na szczęście istnieje wiele programów do pomiaru zaangażowania pracowników, które pomagają menedżerom i pracodawcom zwiększyć zaangażowanie pracowników. Na przykład, Alaya zachęca pracowników do "robienia czegoś dobrego w pracy".
Ta platforma angażuje pracowników poprzez dobre uczynki, takie jak wolontariat, darowizny i zachęcanie ich do wypróbowania pozytywnych nawyków. Dodatkowo, jest to oprogramowanie typu "wszystko w jednym", które pomaga budować kulturę opartą na celu w miejscu pracy.
Wybierając oprogramowanie do zarządzania zaangażowaniem pracowników, należy zwrócić uwagę na pewne cechy, na które należy zwrócić uwagę przed dokonaniem wyboru. Są to m.in:
- Możliwość oceny wydajności pracowników
- Udostępnianie narzędzi szkoleniowych dla pracowników
- Platformy do przeprowadzania ankiet i zbierania opinii
- Łatwa integracja
- Przyjazne dla urządzeń mobilnych i użytkowników
Wreszcie, wprowadzając oprogramowanie do zarządzania zaangażowaniem pracowników do procesu rekrutacji, usprawniasz proces wprowadzania pracowników do firmy. Dzieje się tak, ponieważ programiści tworzą je w taki sposób, aby zarówno starsi, jak i nowi pracownicy czuli się komfortowo. Dzięki temu nowo zatrudnione osoby z łatwością stają się częścią zespołu, zamiast czuć się odłączone. Ponadto potencjalni pracownicy, którzy nie pasują do wizji firmy, mogą zdecydować się na odejście już na początkowych etapach rekrutacji, gdy doświadczą procesów angażowania. Dzięki temu w firmie pozostaną pracownicy, którzy pasują do niej i wierzą w jej cele.
3. Przeprowadzenie testów DISC przed zatrudnieniem dla potencjalnych pracowników
Test DISC to test behawioralny, który pozwala ocenić zachowanie i osobowość kandydatów na określone stanowisko w Twojej firmie. Inspiracją do stworzenia tego testu był model opracowany przez psychologa Williama Marstona, służący do oceny zachowań.
Test ten klasyfikuje sposób, w jaki ludzie wyrażają emocje, w cztery typy zachowań: Dominacja (D), Wpływ (I), Stałość (S) i Sumienność (C). Test pomoże Ci zrozumieć potencjalnych pracowników, a nawet obecnych członków zespołu.
Kiedy zrozumiesz ich osobowość i zachowania, łatwiej będzie Ci współpracować i komunikować się z członkami zespołu. Ponadto, będziesz w stanie określić, czy osobowość kandydata pasuje do kultury organizacyjnej Twojej firmy.
TestGorilla oferuje bardzo skuteczny test DISC przed zatrudnieniem, który możesz wykorzystać do rekrutacji i zatrudnienia najlepszych pracowników w Twojej firmie.
W teście kandydaci proszeni są o dokonanie samooceny, w której oceniają się w skali od 1 do 5 dla każdego z 48 podanych stwierdzeń. 1 oznacza bardzo niedokładne, a 5 - bardzo dokładne. Oznacza to, że kandydaci będą oceniać każde stwierdzenie na podstawie tego, jak dokładnie odnosi się ono do ich stylu życia lub osobowości.
Po dokonaniu oceny, test daje wyniki, które stanowią ogólny opis typu zachowania kandydata. Umożliwi to poznanie najlepszych cech i wyzwań kandydata, dzięki czemu proces rekrutacji stanie się prostszy. Co więcej, możesz przydzielać każdemu zadania na podstawie tego, w czym się wyróżnia.
4. Skup się na budowaniu marki pracodawcy
Employer branding można porównać do reklamy Twojej firmy wśród potencjalnych kandydatów i wyjaśnienia, dlaczego powinni wybrać właśnie Ciebie jako pracodawcę. Jest to sposób postrzegania firmy przez obecnych (i potencjalnych) pracowników.
Obejmuje określenie wartości firmy, kultury pracy i osobowości, aby sprawdzić, czy są one zgodne z Twoimi idealnymi kandydatami. Employer branding nie polega na manipulowaniu kandydatami, aby myśleli, że firma jest lepsza niż jest w rzeczywistości; należy to robić uczciwie.
Kandydaci będą bardziej zainteresowani dołączeniem do Twojego zespołu, jeśli będziesz aktywnie zarządzać swoją marką, odpowiadać na recenzje i informować o kulturze firmy i środowisku pracy. Doskonały employer branding daje także przewagę w procesie rekrutacji.
Dzięki odpowiedniemu wizerunkowi i celowi zatrzymasz najlepszych pracowników, ponieważ będą oni bardziej zaangażowani w działalność firmy. Tak więc, budując doskonałą politykę rekrutacyjną i zespół biznesowy, skup się na swojej marce pracodawcy i brandingu. Ludzie bardziej wierzą temu, co im pokazujesz, niż obietnicom, które składasz, więc pokaż się w swojej najlepszej wersji.
5. Stwórz programy poleceń dla swoich pracowników
Tworząc zasady rekrutacji, uwzględnij program poleceń dla pracowników. Zaangażowanie pracowników w proces zatrudniania daje dodatkową perspektywę oceny, czy kandydat pasuje do roli, o którą się ubiega. Pomaga także pracownikom poczuć się bardziej związanymi z celami firmy.
Program poleceń pracowniczych przynosi następujące korzyści:
- Skrócenie czasu rekrutacji
- Mniejsze obciążenie pracą
- Drastyczne obniżenie kosztów rekrutacji
- Wzmocnienie więzi między nowymi i obecnymi pracownikami
- Poprawa jakości zatrudnienia
- Lepsze budowanie marki pracodawcy
- Lepsza retencja pracowników i wyższy wskaźnik zaangażowania
Po udanym zatrudnieniu zaoferuj pracownikom zachęty lub nagrody za polecenie kandydatów na wolne stanowisko. Często jest to nagroda pieniężna, ale możesz zdecydować się na inne rozwiązanie i zaoferować takie zachęty, jak spreje na zakupy, weekendowe wycieczki itp.
6. Ustal kulturę organizacyjną firmy
Kultura organizacyjna firmy jest kluczowym elementem solidnej polityki rekrutacyjnej i zarządzania zespołem. Gdy wprowadzisz kulturę organizacyjną firmy na rynek, nie tylko pozyskasz największe talenty, ale także je zatrzymasz.
Postawy i zachowania firmy i jej pracowników składają się na wspólną kulturę. Określenie to odnosi się również do wartości, cech i charakterystyk podzielanych przez firmę lub organizację.
Kultura firmy przejawia się w sposobie, w jaki pracownicy wchodzą ze sobą w interakcje, oraz w zasadach, które kształtują ich decyzje. Może również obejmować środowisko pracy, misję, etykę, cele, styl przywództwa itp.
Tak jak marka pracodawcy odgrywa ogromną rolę w wyborze kandydatów, tak samo wspólne normy wpływają na decyzje potencjalnych pracowników.
Wreszcie, jeśli kultura organizacyjna firmy jest słaba, pracownicy nie będą czuli się zmotywowani i docenieni. Ucierpi na tym morale i wydajność, a zarządzanie nimi może stać się wyzwaniem.
7. Wykorzystanie technologii w procesie rekrutacji
Technologia wywarła znaczący wpływ na każdy aspekt dzisiejszego świata, a jej wpływ na biznes jest ogromny. Wykorzystanie technologii w zadaniach HR, takich jak proces rekrutacji, sprawia, że to skomplikowane zadanie staje się łatwiejsze do wykonania.
Na przykład, Recruitee to doskonała innowacja technologiczna, która pomaga w rekrutacji nowych pracowników. To oprogramowanie do wspólnego zatrudniania pomaga firmom budować zwycięskie zespoły. Możesz zgromadzić zespół rekrutacyjny w jednym miejscu, zautomatyzować proces rekrutacji i efektywnie oceniać potencjalnych pracowników.
Jeśli chodzi o zarządzanie zespołami biznesowymi, technologia również znalazła sposób, aby pomóc menedżerom i pracodawcom w wypełnianiu tego obowiązku. Dzięki platformie takiej jak Monday.com możesz zorganizować wszystko, co jest związane z Twoją firmą, w jednym miejscu. Skorzystaj więc z dobrodziejstw technologii, tworząc swoją politykę rekrutacyjną.
Wnioski
Zasady rekrutacji stanowią przewodnik w procesie rekrutacji i zatrudniania. Jeśli nie są one solidne, może się zdarzyć, że nie znajdziesz odpowiednich pracowników dla swojej firmy. W rezultacie zarządzanie nimi może okazać się trudne.
Niniejszy artykuł zawiera siedem wskazówek, które pomogą Ci udoskonalić politykę rekrutacyjną i umiejętności zarządzania jako pracodawcy. Postępuj zgodnie z nimi rozważnie, aby uzyskać jak najlepsze wyniki.
Autor Bio
Lydia Iseh jest pisarką z wieloletnim doświadczeniem w pisaniu treści SEO, które stanowią wartość dla czytelnika. Jako osoba, która wierzy w siłę SEO w przekształcaniu firm, lubi być częścią procesu, który pomaga stronom internetowym zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarkach.
Zobacz również
-
1 marca 2022
Sztuczna inteligencja i zarządzanie migracją
1 marca 2022Jak zarządzanie wiedzą może pomóc w poprawieniu...
1 marca 2022Ponowne określenie europejskich priorytetów w...
1 marca 2022How Reducing School Dropouts can Increase Youth...
Kategorie
Projekty krajowe
Dotacje UE
Wnioski unijne
Inne