3 sposoby, w jakie AR pomaga generować leady

Darem świata cyfrowego jest dziś możliwość nakładania danych na obrazy ze świata fizycznego. Odbywa się to za pomocą rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality, AR).

AR zamienia masowe analizy i dane w rzeczywiste animacje i obrazy widziane w świecie rzeczywistym. Obecnie są one widoczne głównie dzięki aplikacjom mobilnym, ale nie jest odległą perspektywą, że pewnego dnia pojawią się inteligentne okulary montowane na głowie lub urządzenia noszone bez użycia rąk.

Co więcej, wpływ AR jest niezrównany, jeśli zastosuje się go w kontaktach biznesowych. Wyobraźmy sobie, jak informacje uzyskane dzięki AR mogą pomóc w wykonywaniu zadań i podejmowaniu decyzji.

AR może także pomóc firmom w dostosowaniu się do potrzeb klientów i zarządzaniu ich działaniami na odległość. Wskazówki dotyczące produktów, a nawet interakcji klientów z produktami są wizualizowane i ulepszane.

W tym artykule omówiono sposoby, dzięki którym AR pomaga generować leady dla firm.

Podgląd produktów

Jednym ze sposobów, w jaki AR może generować leady, są recenzje produktów. Oznacza to, że potencjalni klienci mają możliwość wypróbowania produktów jeszcze przed ich zakupem, co pozwala im mieć bardziej precyzyjne oczekiwania.

Przykłady takich podglądów można znaleźć w branży kosmetycznej, testach samochodowych i przymierzalniach. Jeśli chodzi o przymierzanie akcesoriów i makijażu, istnieją obecnie aplikacje AR, które pozwalają klientom zobaczyć swój wygląd przed zakupem samego makijażu.

Ten sam przykład można zaobserwować w wirtualnych przymierzalniach. W przeciwieństwie do fizycznych przymierzalni, gdzie klienci czasami zabierają wiele ubrań, co przysparza pracownikom wiele pracy przy przywracaniu tych, które nie zostały zakupione, AR ogranicza zapasy, zwiększa produktywność i ukierunkowuje klientów.

Osoby kupujące w Internecie otrzymują także hologramy produktów, które można pobrać. Takie biblioteki trójwymiarowych obrazów produktów, zintegrowane z domem lub rzeczywistym pokojem, pomagają konsumentom zobaczyć meble i to, jak będą wyglądać w ich domach.

Biorąc pod uwagę powyższy przykład, należy zauważyć, że dane dotyczące preferencji klientów mogą być zbierane z różnych regionów, co pozwala firmom na projektowanie AR z myślą o tych właśnie klientach.

Lepszy branding

Zwykła broszura i wizytówka przechodzą całkowitą metamorfozę po dodaniu elementu wirtualnego. Dzięki AR klienci mogą teraz skanować różne materiały za pomocą swoich telefonów komórkowych, uzyskując w ten sposób dostęp do cech produktu.

Oznacza to, że wzrasta zaangażowanie. Dzięki temu można oczekiwać lepszego budowania marki i większej liczby potencjalnych klientów.

Przykładem lepszego budowania marki za pomocą AR jest zeskanowanie broszury i skierowanie klienta do filmu wideo, który podkreśla przekazywane informacje. W ten sposób niegdyś statyczny element broszury staje się elementem dynamicznym.

Co więcej, niektóre wizytówki mają obecnie funkcję umożliwiającą potencjalnym klientom komunikację za pomocą jednego kliknięcia, poprzez rozmowę telefoniczną, e-mail lub stronę internetową.

Poza tym, budowanie marki to nie tylko narzędzia, ale także generowanie odpowiedniego szumu. Dzięki dobrze zaprojektowanym doświadczeniom z wykorzystaniem technologii AR ludzie mogą zidentyfikować markę, która jest reklamowana, jako satysfakcjonującą, co pomaga w generowaniu dobrych wrażeń i wspomnień, które z kolei budują lojalność wobec marki i klientów.

Lepsza sprzedaż i obsługa klienta

Innym sposobem, w jaki AR pomaga generować więcej leadów, jest sposób, w jaki usprawnia sprzedaż. AR wykracza poza zwykłą prezentację PowerPoint, dostarczając informacji o liniach produktów, wzbogaconych o takie funkcje, jak wirtualny widok 360 stopni.

Mając taką przewagę, każdy sprzedawca, który wykorzysta AR, może oczekiwać, że przyciągnie więcej klientów. W końcu dzięki narzędziom sprzedaży wykorzystującym technologię AR istnieje tak wiele możliwości zaprojektowania sposobów, dzięki którym klienci będą mogli majsterkować i oglądać produkty tak szczegółowo, jak to tylko możliwe.

W ten sposób decyzja o zakupie jest łatwiejsza do podjęcia dzięki zastosowaniu technologii AR. Innym sposobem na zwiększenie sprzedaży i generowanie leadów są opcje personalizacji dopasowane do konkretnych grup demograficznych.

Ponadto narzędzia AR zapewniają obecnie wsparcie posprzedażowe. Tradycyjnie obsługa klienta może być trudna i wymagająca, ponieważ klienci muszą radzić sobie z instrukcjami obsługi i innymi stronami internetowymi, po których trudno się poruszać.

Jednak dzięki AR istnieje obecnie bardziej elastyczny i interaktywny sposób obsługi klienta. Można to robić nawet za pośrednictwem zdalnego zespołu i zdalnych podręczników, ograniczając przy tym błędy personelu.

Ponadto obsługa klienta to także praca sprzedawców. Oprogramowanie AR pomaga sprzedawcom, ponieważ zapewnia bardziej kompleksową ofertę linii produktów.

Dzięki temu klienci są bardziej skłonni kojarzyć skuteczność działania z zespołem, który posiada większą wiedzę, w porównaniu z zespołem, który musiałby polegać na tradycyjnych materiałach, takich jak ulotki i broszury, które, co prawda, nie są tak interaktywne i kompleksowe, jak te, które oferuje AR.

Zwiększanie liczby potencjalnych klientów dzięki AR

Biorąc pod uwagę wszystko to, co zostało już powiedziane, najważniejszą rzeczą, którą należy podkreślić, jeśli chodzi o możliwości AR, jest to, w jaki sposób wpływa ona na obciążenie poznawcze danej osoby. Obciążenie to odnosi się do wysiłku, jaki człowiek musi włożyć w przetworzenie prezentowanych informacji.

AR wypełnia dystans poznawczy, który odnosi się do luki w przetwarzaniu informacji i szybkości, z jaką się to odbywa. Dzięki zastosowaniu graficznego interfejsu użytkownika - zestawieniu odpowiednich danych z obrazami ze świata fizycznego - ludzie są w stanie od razu zrozumieć informacje i zastosować je w procesie podejmowania decyzji.

Generowanie leadów nie jest więc problemem, gdy AR jest wykorzystywana do wpływania na to, jak ludzie patrzą na reklamowane produkty i jak uświadamiają sobie, co sprawi, że będą one dla nich korzystne. To z pewnością świetny sposób na zwiększenie liczby potencjalnych klientów - sposób AR!

Zobacz również