10 pojawiających się nisz e-commerce do wyboru dla Twojego startupu

Dane z ostatniego roku wykazały 48% skok w globalnych pobraniach aplikacji e-commerce z powodu pandemii. Nie tylko to, ale również globalna sprzedaż online wzrosła o 11% rok do roku. Ponadto, w ciągu ostatniego roku na całym świecie dokonano ponad 100 miliardów godzin zakupów online.

Te liczby są dość zaskakujące. Z tak dużym odsetkiem konsumentów preferujących zakupy online, nigdy nie było lepszego czasu na rozpoczęcie biznesu ecommerce.

To powiedziawszy, nadal trudno jest wkroczyć w przesycone nisze ecommerce, takie jak przemysł szybkiej mody. Zamiast tego, jest to znacznie lepszy pomysł, aby szukać wschodzącej niszy, która będzie rentowna

w tym roku.

Więc niezależnie od tego, czy planujesz rozpocząć biznes B2C czy B2B e-commerce

, jesteśmy tutaj, aby pomóc. Poniżej zebraliśmy listę 11 nisz ecommerce, które powinieneś rozważyć dla swojego startupu w tym roku.

Jak wybrać niszę dla swojego biznesu ecommerce?

Jak już wspomnieliśmy, trudniej jest się przebić do przesyconych nisz ecommerce. Mimo to, może być również zdradliwe, aby wiedzieć, które mniejsze nisze wykorzystać. Tak więc, zanim przyjrzymy się najlepszym pomysłom ec

ommerce na 2022 rok, oto pięć kroków, które możesz podjąć, aby zawęzić swoją niszę ecommerce:

- Oceń zapotrzebowanie na swój produkt:

Możesz to zrobić, definiując wspólny problem, który wielu konsumentów ma teraz i być rozwiązaniem tego problemu - gdzie jest popyt, jest możliwość zarabiania pieniędzy.

- Zbadaj swoją konkurencję:

Innym sposobem na określenie popytu i zapewnienie, że konkurencja nie jest zbyt trudna, jest zrobienie badań. Możesz uruchomić wyszukiwanie online i sprawdzić ich obecność w mediach społecznościowych. Jeśli konkurencja jest zbyt duża, może lepiej wybrać coś innego.

- Upewnij się, że nie trafisz na blokadę drogi:

Musisz zidentyfikować, czy będą jakieś ograniczenia lub regulacje dotyczące Twoich towarów lub usług

- Spójrz na logistykę:

Rozpocznij, aby uzyskać pomysł na koszty wysyłki i przechowywania, jeśli jest to coś, czego będziesz potrzebować, aby rozpocząć działalność. Niektóre nisze ecommerce mogą być droższe lub wymagać bardziej specyficznych opcji wysyłki i przechowywania.

- Potwierdź potencjał zysku:

Przyjrzyj się swoim towarom lub usługom, aby określić marże zysku dla różnych nisz. To może pomóc w podjęciu decyzji, która będzie najbardziej korzystna i opłacalna

Wykonując te kroki, możesz określić, które nisze będą prezentować największy popyt, z najmniejszą konkurencją i oczywiście największymi marżami zysku. Biorąc to wszystko pod uwagę, możesz zawęzić swoją listę pomysłów na ecommerce. Pomoże Ci to znaleźć coś, o czym jesteś pasjonatem i chcesz wprowadzić na rynek i sprzedać.

Teraz przejdźmy do tego; oto 10 pojawiających się nisz eCommerce, które powinieneś rozważyć w tym roku:

1. Produkty przyjazne środowisku

Photo by micheile dot com on UnsplashW miarę jak

dowiadujemy się coraz więcej o szkodliwym wpływie, jaki ludzie mają na naszą planetę, coraz więcej osób wprowadza drobne zmiany, aby zmniejszyć ilość produkowanych przez siebie odpadów, a także swój ślad węglowy

.

To sprawia, że produkty przyjazne środowisku

są teraz bardzo lukratywną i mądrą decyzją. Na przykład, niektóre z najbardziej popularnych i uznanych produktów ekologicznych to metalowe słomki, wielorazowe produkty dla kobiet, bambusowe szczoteczki do zębów i torby wielokrotnego użytku.

Istnieje jednak o wiele więcej produktów, które mogą być ulepszone do wersji ekologicznych. Konsumenci zawsze szukają nowych sposobów na bycie zrównoważonym i inteligentnym.

2. Miesięczne lub tygodniowe subskrypcje

Od makijażu i wirtualnych treningów po książki i kuchnię domową, istnieje tak wiele miesięcznych (a nawet tygodniowych) subskrypcji, aby przynieść regularną radość klientom.

W rzeczywistości, wartość rynku subskrypcji ecommerce została przewidziana na 275 miliardów dolarów na całym świecie w 2022 roku!

Oczywiście, musisz dokładnie przemyśleć, co będzie Twoją regularną ofertą. Ale alkohol, jedzenie i dostawa posiłków okazują się bardzo popularne, podobnie jak produkty do pielęgnacji skóry.

Niektóre z tych branż są, co zrozumiałe, trudniejsze do przełamania. Na przykład, istnieje już wiele usług subskrypcji żywności. Dlatego może lepiej zdecydować się na coś bardziej niszowego, jak herbata, kawa, rośliny czy książki.

3. Sprzęt i akcesoria do biura domowego

Ponieważ więcej osób niż kiedykolwiek pracuje w domu, branża wyposażenia domowego biura i technologii przeżywa rozkwit! Zwłaszcza, że tak wielu profesjonalistów decyduje się na założenie domowego biura lub dedykowanego miejsca pracy.

A wspaniała wiadomość jest taka, że nie musisz oferować tylko podstawowych rzeczy, takich jak biurka, krzesła, laptopy, telefony itp. Istnieje wiele akcesoriów, które możesz zaoferować, od artykułów piśmienniczych do spersonalizowanych dzieł sztuki, roślin w pomieszczeniach lub tabliczek na biurko.

Jeśli więc masz talent artystyczny, dlaczego nie skierować się do osób pracujących w domu. A jeśli szukasz przedmiotów z wyższej półki, zawsze możesz sprzedawać technologię lub urządzenia Internetu rzeczy (IoT), takie jak laptopy i inteligentne głośniki.

4. Alkohol

Warzą Państwo własne piwo? A może jesteś mistrzem koktajli i chcesz się podzielić swoim talentem? Cóż, wspomnieliśmy już pokrótce o subskrypcjach alkoholowych, ale nie musi się to odbywać tylko w formie comiesięcznego zamówienia.

Alkohol zawsze będzie się dobrze kojarzył z konsumentami, zwłaszcza gdy zaoferujesz coś nieco innego lub domowego. Od wspaniałego piwa i wina do gotowych koktajli, picie stało się przede wszystkim wygodą i możliwością wypicia wysokiej jakości napoju w domu.

Pamiętaj tylko, że choć może to być jedna z rozwijających się nisz ecommerce, będziesz musiał upewnić się, że uzyskasz wszystkie odpowiednie licencje, aby móc handlować alkoholem przez internet.

5. Produkty do odżywiania i odnowy biologicznej

Photo by Vitalii Pavlyshynets on UnsplashInnym

efektem pandemii jest to, że mnóstwo ludzi zaczęło więcej myśleć o swoim zdrowiu i samopoczuciu. Kolejna lukratywna nisza, globalny rynek wellness, szacowany jest na ponad 1,5 biliona dolarów w 2022 roku.

Jest to w dużej mierze spowodowane boomem w sprzedaży ecommerce produktów żywieniowych i wellness. Obejmują one spersonalizowane usługi suplementacyjne, witaminy dostarczane do drzwi, proszki proteinowe i zdrowe, zbilansowane zamienniki posiłków.

Stanowi to również ogromną szansę na sprzedaż nie tylko konsumentom indywidualnym (B2C), ale również firmom (B2B). Na przykład, sprzedaż do siłowni, spa lub rekolekcji wellness.

6. Domowa siłownia i sprzęt fitness

Po ostatnim punkcie, z ludźmi coraz bardziej zaniepokojony o ich zdrowie, ale również niespokojny o korzystanie z wspólnych przestrzeni, takich jak siłownie, istnieje rzeczywiste zapotrzebowanie na siłownie domowe i sprzęt fitness.

I znowu, można dostać kreatywny z tej niszy; to nie musi być tylko o sprzedaży tradycyjnych bieżni. W rzeczywistości urządzenia takie jak Peleton, które są podłączonymi do Internetu stacjonarnymi maszynami do ćwiczeń, zmieniły oblicze treningów w domu.

Dużą popularnością cieszą się również urządzenia oszczędzające przestrzeń - wiele osób stara się maksymalnie wykorzystać swoje mniejsze przestrzenie. Z pewnością nie chcą, aby sprzęt do siłowni przeszkadzał im na co dzień.

Następnie są subskrypcje na wirtualne klasy ćwiczeń lub tutoriale treningowe. Oczywiście może to wymagać od Ciebie samodzielnego tworzenia treści i może być znacznie większym wyzwaniem do podjęcia. Ale jeśli sam pasjonujesz się fitnessem, rynek at-home fitness może być idealny dla Twojego startupu w tym roku.

7. Produkty dla zwierząt domowych

Z około 56% populacji

szacuje się posiadać co najmniej jedno zwierzę domowe, rynek sprzedaży produktów dla zwierząt domowych jest ogromny. Obecnie nasze zwierzęta są bardziej jak rodzina niż kiedykolwiek wcześniej, z niektórych nawet wybierając mieć zwierzęta nad posiadanie dzieci!

Dlatego, z więcej osób zainwestowanych w dobre samopoczucie swoich zwierząt, sprzedaży wszystko od podstawowych produktów dla zwierząt domowych do odzieży, zabawek i akcesoriów można zrobić dużo pieniędzy - i wiesz, popyt będzie tam.

I oczywiście, jeśli możesz zrobić coś trochę innego ze swoimi produktami dla zwierząt, sprawisz, że Twój biznes ecommerce

będzie jeszcze bardziej pożądany. Przykładem tego mogą być produkty bardziej przyjazne dla środowiska, takie jak jednorazowe torebki na odchody, zabawki wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub produkty do pielęgnacji, które są wykonane z materiałów pochodzenia roślinnego.

8. Produkty i akcesoria dla inteligentnego domu

Krótko poruszyliśmy temat Internetu rzeczy (IoT) w kontekście urządzeń biurowych, ale coraz więcej osób korzysta z szeregu produktów inteligentnego domu w swoich domach z wielu różnych powodów. Od urządzeń grzewczych, którymi można sterować ze zdalnych lokalizacji, po inteligentne głośniki i dzwonki do drzwi z funkcją wideo, coraz częściej stają się one ważnymi i powszechnymi elementami w naszych domach.

Ponieważ są one coraz bardziej popularne, a wielu konsumentów dopiero zaczyna przygodę z różnymi inteligentnymi urządzeniami, teraz jest idealny czas, aby zaangażować się w tę branżę. W rzeczywistości szacuje się, że rynek inteligentnych produktów domowych osiągnie oszałamiającą wartość 126 111 milionów dolarów tylko w tym roku.

9. Transport elektryczny

Innym sposobem na zmniejszenie naszego śladu węglowego było zobaczenie wielu ludzi zwracających się do pojazdów elektrycznych, aby uzyskać je wokół i wybierających inne metody transportu, nie tylko samochód. Wynikiem tego jest ogromny boom w sprzedaży takich przedmiotów jak elektryczne hulajnogi, deskorolki i hoverboardy.

To może być bardzo dochodowa nisza, ponieważ są to przedmioty o wysokim bilecie, i można nałożyć wyższą cenę na nich. Jedynym problemem może być logistyka coraz produktów od producentów do swoich klientów, w tym przypadku, dropshipping może być łatwiejszym rozwiązaniem niż o przechowywanie dużych ilości dużych elementów elektrycznych.

10. Portale edukacyjne online

Wreszcie, mamy usługi lub platformy do nauki online. Chociaż do tej pory patrzyliśmy głównie na nisze ecommerce, które wymagają produktów w takiej czy innej formie, nie zaniedbujmy usług jako sposobu zarabiania pieniędzy online.

Zapotrzebowanie na portale edukacyjne online wzrosło w ciągu ostatnich kilku lat. Zwłaszcza, że pandemia widział szkoły, uniwersytety i firmy zamykając swoje drzwi na miesiące w czasie.

Platformy te wciąż się rozwijają, a zapotrzebowanie na te narzędzia tylko rośnie. W końcu możliwość zdalnego studiowania, bez względu na to, czy jesteś studentem, profesjonalistą, czy po prostu szukasz hobby, może być bardzo korzystna.

To sprawia, że jest to jedna z idealnych nisz ecommerce do inwestowania w tej chwili. Dodatkowo, możesz osiągnąć ogromny zysk, jeśli znajdziesz więcej niekonwencjonalnych sposobów, aby pomóc ludziom w nauce lub być może znajdziesz rozwiązanie wspólnego problemu z obecnym studiowaniem online.

Zobacz również