9 Istotnych Praktyk Zarządzania Zapasami, które powinny być stosowane przez firmy E-commerce

Więc może żyjesz marzeniem o rozpoczęciu biznesu ecommerce. Po miesiącach planowania, ustalania kosztów i wkładania całej pracy, w końcu prowadzisz biznes ecommerce. A może prowadzisz biznes ecommerce od lat.

Tak czy inaczej, czasami, może nie być coraz trakcji, że trzeba. Znajomość różnych metod zarządzania zapasami jest niezbędna, aby zmaksymalizować swój biznes.

Czym jest zarządzanie zapasami?

W skrócie, zarządzanie zapasami jest pozyskiwanie, przechowywanie i sprzedaż zapasów. Wiedząc, ile masz zapasów, jak bardzo powinien sprzedawać, gdzie go trzymać i jak długo będziesz go trzymać.

Zrozumienie, jak zarządzać zapasami jest kluczowe, gdy robisz stronę internetową e-commerce. Zapobiega to marnotrawstwu, obniża koszty i pomaga zaoszczędzić czas. Nadal wiele firm brakuje wiedzy na temat najlepszych praktyk zarządzania zapasami.

W tym poście przeprowadzimy Cię przez kilka wskazówek, aby upewnić się, że Twój sklep ecommerce pozostaje na szczycie pakietu, dostosowując odpowiedni system zarządzania zapasami:

Oto dziewięć najbardziej krytycznych praktyk zarządzania zapasami dla firm ecommerce:

1. Utrzymuj zaktualizowany spis zapasów bezpieczeństwa lub awaryjnych.

Nigdy nie będziesz wiedział, kiedy zdarzy się coś nieoczekiwanego. Dlatego właśnie potrzebujesz zapasu bezpieczeństwa. Jest mnóstwo powodów, dla których tego potrzebujesz.

Wystarczy spojrzeć na to, jak ludzie wpadli w panikę kupując na początku pandemii. Nieoczekiwane podaż i popyt zdarzają się. Utrzymywanie zapasów zapewni, że jesteś przygotowany na wszystko.

2. Utrzymać zrównoważony zapas

Utrzymuj zrównoważone zapasy poprzez nie nadmierne magazynowanie i niedostateczne magazynowanie. Nie potrzebujesz tyle zapasów, ile musisz upłynnić.

W ten sam sposób, nie chcesz mieć zbyt mało zapasów, że trzeba powiedzieć klientom, że nie masz produktu, jak to odpycha swój rynek docelowy. Oba mogą prowadzić do utraty zysków i złych recenzji.

Aby tego uniknąć, posiadanie odpowiedniego oprogramowania i zarządzanie zapasami jest niezbędne. Sprawdź te wskazówki ecommerce, które pomogą Ci dotrzeć do większej liczby klientów.

3. Korzystanie z techniki kittingowej

Kitowanie to łączenie zapasów jako transakcji. Pomyśl o Buy 1 Get 1 deal. Pozwala to wyeliminować wszelkie nadwyżki zapasów, które możesz mieć za dobrą cenę.

Podobnie, to zwiększa średnią wartość zamówienia, dając klientom znać, że dostają dobrą ofertę.

4. Porównaj i przeanalizuj poprzednie zakupy

Pozwala to na stworzenie pętli zwrotnej zrozumienia, jakie zapasy działają, a jakie nie. Dzięki temu wiesz, które zapasy wymagają poprawy lub zmniejszenia.

Śledzenie zapasów pozwala zobaczyć, które z nich są najlepiej sprzedającymi się produktami. Pomaga również ocenić roczne trendy, co możesz robić tak często, jak chcesz.

5. Bądź praktyczny w kwestii fizycznego przechowywania

Musisz również pomyśleć o fizycznym przechowywaniu swoich produktów. Niezależnie od tego, czy chcesz je trzymać w przestronnym pomieszczeniu w domu, czy w magazynie, upewnij się, że są one łatwe do zlokalizowania.

Co więcej, przechowywanie ich w miejscu, w którym można je łatwo zapakować, oznacza, że klient otrzyma przedmiot szybciej. Oprzyj swoją lokalizację na sprzedaży i trendach. Przenoś rzeczy, jeśli musisz. Dzięki temu możesz nadążyć za zapasami, aby zapewnić doskonałą satysfakcję klienta.

6. Korzystaj z dropshippingu

Dropshipping jest pomocny dla właścicieli firm, którzy chcą się przebić do świata ecommerce, ale nie mogą sobie jeszcze pozwolić na magazyn i przestrzeń magazynową.

Cała idea dropshippingu polega na tym, że jako właściciel firmy nigdy nie dotykasz produktu. Jak tylko klient złoży zamówienie, spełniasz go od producenta i prosto do niego. Dropshipping wycina go-betweens.

Mimo to, wiąże się to z kosztami.

Producenci mogą zapewnić zachęty i bonusy dla firm kupujących lub przechowujących ich produkty luzem. Po wysłaniu produktu do magazynu, to właściciel firmy musi wziąć na siebie ciężar jego sprzedaży. Kolejnym wyzwaniem związanym z dropshippingiem jest brak kontroli nad doświadczeniem klienta. Ponieważ nie możesz osobiście nadzorować, jak produkty trafiają do użytkowników końcowych, jesteś całkowicie zależny od producenta.

7. Wdrożenie systemu skanowania zapasów

Jeśli istnieje proces, który możesz zautomatyzować w swoich praktykach zarządzania zapasami, to powinieneś skorzystać z tej możliwości. Więc upewnij się, aby wdrożyć system skanowania.

Najlepszą praktyką jest skanowanie przedmiotów, gdy otrzymujesz, przenosisz lub wysyłasz je w jakikolwiek sposób. Bez kodu kreskowego lub systemu skanowania, jesteś podatny na błędy ludzkie, śmieci danych wynalazcy, i błędne numery SKU. Staje się to szkodliwe, gdy Twoja firma rośnie poza kilka SKU w małym magazynie.

8. Ustal swoje poziomy par

Poziomy par służą jako zabezpieczenie dla sprzedawców ecommerce, aby zapewnić, że otrzymasz minimalną ilość zapasów przez cały czas. Powiedzmy, że nie sprzedajesz łatwo psujących się przedmiotów, takich jak żywność.

Jako właściciel firmy ecommerce, powinieneś przynajmniej mieć minimalny opłacalny zapas. Ustalenie poziomu zapasów zależy od dwóch zmiennych: wzorców popytu na Twoje produkty i harmonogramu produkcji.

Niektóre platformy IMS ostrzegają administratorów automatycznie, jeśli SKU produktu spadnie poniżej progu poziomu par, biorąc pod uwagę kilka zmiennych. Może to być m.in. to, ile czasu potrzeba na uzyskanie nowego produktu, Twoje aktualne poziomy zapasów oraz krzywa popytu tego konkretnego SKU.

9. Dostosuj zasadę FIFO

FIFO oznacza first in, first out. Ta zasada jest obowiązkowa dla firm ecommerce, zwłaszcza jeśli sprzedajesz produkty z datą ważności, takie jak żywność i kosmetyki. Oto poręczne wskazówki, które pozwolą Ci ulepszyć Twój cyfrowy lejek sprzedaży.

W ten sam sposób towary nietrwałe mogą również gnić na półkach, jeśli nie sprzedasz ich na czas. System oprogramowania określi, które przedmioty muszą wyjść najpierw i w jakiej kolejności musisz je sprzedać.

Odbiór dla Ciebie

Zarządzanie zapasami w ecommerce to złożony proces. Miejmy nadzieję, że teraz wiesz o różnych technikach i sposobach zarządzania zapasami i które z nich wykorzystasz w swoim biznesie ecommerce.

Korzystanie z odpowiedniego oprogramowania i strategii zapewni Ci pozostanie na szczycie zapasów, co skutkuje większymi zyskami. Co więcej, zastosowanie ich we własnej firmie zaowocuje szczęśliwszymi klientami, którzy będą wracać. Powodzenia!

Zobacz również