Priorytety nadane przez Nowy program na rzecz umiejętności, określające kształcenie i szkolenie zawodowe jako pierwszy wybór
W dniu10 czerwca 2016 r, Komisja Europejska wydała nowy Program na rzecz umiejętności w Europie. Agenda koncentruje się na 10 ważnych działaniach, które mają pomóc w doskonaleniu szkoleń, umiejętności i wsparcia, które jest dostępne dla ludzi w Europie.
Te 10 działań opisanych w Agendzie ma na celu:
- poprawę jakości i adekwatności szkoleń i innych sposobów zdobywania umiejętności
- sprawić , by umiejętności były bardziej widoczne i porównywalne
- poprawę informacji i zrozumienia trendów i wzorców w zakresie zapotrzebowania na umiejętności i miejsca pracy (skills intelligence), aby umożliwić ludziom dokonywanie lepszych wyborów zawodowych, znajdowanie dobrej pracy i zwiększanie szans życiowych.
Rada i Rada i Parlament doszły do porozumienia i działania te są obecnie realizowane. Obecnym celem celem jest pomoc ludziom w społecznościach całej Europy w podnoszeniu i rozwijaniu swoich umiejętności i kompetencji.
Od momentu rozpoczęcia Komisja wzywa kraje UE, stowarzyszenia pracodawców, związki zawodowe, branże i wiele innych zainteresowanych stron do kontynuowania tych działań, Związki zawodowe, przemysł i wiele innych zainteresowanych stron do dalszej współpracy. w celu zapewnienia, że działania te będą nadal przynosić jak najlepsze rezultaty. wyniki.
Krótki przegląd działań
W grudniu 2016 r. Rada przyjęła zalecenie w sprawie ścieżek podnoszenia kwalifikacji: nowe możliwości dla dorosłych. Komisja współpracuje obecnie z państwami UE i innymi zainteresowanymi stronami w celu wdrożenia zalecenia, pomagając nisko wykwalifikowanym dorosłym w zdobyciu minimalnego poziomu umiejętności czytania, pisania, liczenia i umiejętności cyfrowych i/lub w zdobyciu szerszego zestawu umiejętności poprzez przejście do kwalifikacji na poziomie ponadgimnazjalnym lub równoważnym.
Europejskie Kwalifikacje Ramy kwalifikacji
W maju 2017 r. Rada przyjęła zmienione europejskie ramy kwalifikacji i powiązane z nimi załączniki. Komisja współpracuje obecnie z krajami UE i innymi zainteresowanymi stronami nad wdrożeniem nowego zalecenia, aby wspierać lepsze rozumienie kwalifikacji i lepiej wykorzystywać wszystkie dostępne umiejętności na europejskim rynku pracy.
Umiejętności cyfrowe i miejsca pracy Koalicja na rzecz Umiejętności Cyfrowych i Zatrudnienia
Koalicja na rzecz Umiejętności Cyfrowych i Miejsc Pracy wspierająca współpracę między podmiotami z sektora edukacji, zatrudnienia i przemysłu została uruchomiona w grudniu 2016 r. w celu poprawy umiejętności cyfrowych szerszej populacji, a nie tylko specjalistów IT. Istnieją już 23 krajowe Koalicje na rzecz Umiejętności Cyfrowych i Miejsc Pracy, a 100 organizacji zobowiązało się do działań na rzecz zapewnienia umiejętności cyfrowych.
Plan sektorowej współpracy sektorowej w zakresie umiejętności
W styczniu 2017 r. uruchomiono plan współpracy sektorowej w zakresie umiejętności, mający na celu poprawę wiedzy na temat umiejętności i rozwiązanie problemu niedoboru umiejętności w określonych sektorach gospodarki. Do tej pory rozpoczęto projekty w piętnastu sektorach. Koncentrują się one na sektorach wschodzących, takich jak produkcja przyrostowa (druk 3D) lub akumulatory dla elektromobilności, a także na sektorach tradycyjnych, w których zachodzą istotne zmiany w zakresie potrzebnych umiejętności, takich jak przemysł stalowy lub budownictwo. W 2020 r. zostanie dodanych kolejnych sześć sektorów.
Unijne narzędzie do określania profilu umiejętności dla obywateli państw trzecich
Na konferencji zainteresowanych stron w czerwcu 2017 r. uruchomiono unijne narzędzie do tworzenia profili umiejętności dla obywateli państw trzecich, które ma wspierać wczesną identyfikację umiejętności osób ubiegających się o azyl, uchodźców i innych migrantów. Narzędzie jest obecnie dostępne we wszystkich językach UE (z wyjątkiem irlandzkiego) oraz w językach: arabskim, farsi, paszto, sorani, somalijskim, tigrinya i tureckim.
Kształcenie i szkolenie zawodowe kształcenie i szkolenie zawodowe (VET)
Komisja kontynuuje prace nad zestawem środków wspierających modernizację kształcenia i szkolenia zawodowego (VET), zgodnie z priorytetami polityki określonymi w konkluzjach z Rygi z 2015 r. Seria wydarzeń i działań w ramach Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych ma na celu uczynienie z kształcenia i szkolenia zawodowego pierwszego wyboru.
Kompetencje kluczowe
W maju 2018 roku Rada przyjęła zmienione zalecenie w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, w którym określono podstawowy zestaw umiejętności niezbędnych do pracy i życia w XXI wieku.
Europass
Parlament Europejski i Rada uzgodniły w kwietniu 2018 r. zmienioną decyzję w sprawie Europass - wspólnych ram świadczenia lepszych usług w zakresie umiejętności i kwalifikacji. Nowe ramy Europass zaoferują ludziom lepsze narzędzia do prezentowania swoich umiejętności i uzyskiwania przydatnych informacji w czasie rzeczywistym na temat zapotrzebowania na umiejętności i trendów, które mogą pomóc w wyborze kariery i nauki.
Śledzenie losów absolwentów
Rada uzgodniła zalecenie w sprawie śle dzenia losów absolwentów, aby lepiej zrozumieć, jakie wyniki osiągają absolwenci po zakończeniu kształcenia i szkolenia.
Analizowanie i dzielenie się najlepszymi najlepszych praktyk w zakresie przepływów migracyjnych
Komisja opublikowała niezależne opracowanie analizujące zjawisko drenażu mózgów w Europie i zorganizowała partnerskie uczenie się między krajami i ekspertami w tej dziedzinie. Celem wzajemnego uczenia się było określenie polityk i środków zarządzania tym zjawiskiem, co zaowocowało stworzeniem repozytorium praktyk z całej Europy.
Zgodnie z priorytetami Nowej Agendy, koncentrującej się na kształceniu i szkoleniu zawodowym, IED, wraz z doświadczonym konsorcjum partnerów, realizuje obecnie projekt InnoTrain -Innowacyjne szkolenia w kształceniu i szkoleniu zawodowym, rozwój zawodowy kluczowych uczestników kształcenia i szkolenia zawodowego oraz biznesu w celu uzyskania jakościowych doświadczeń w zakresie WBL.
Projekt InnoTrain
Projekt Projekt ma na celu stworzenie transferowalnych rezultatów w celu podniesienia kompetencji zawodowych zawodowych praktyków, którzy na co dzień uczestniczą w programach VET i WBL. Jednym z najważniejszych celów programu jest określenie jakościowego jakościowego wzrostu umiejętności i kompetencji wysokiej jakości.
Projekt ma również na celu zbadanie i opracowanie nowych strategii efektywnych struktur współpracy pomiędzy VET a biznesem, angażujących uzupełniające się lokalne podmioty, ale z perspektywą wykorzystania w innych regionach UE.
Możesz być Więcej informacji na temat projektu Innotrain, jak również wszystkich jak również o wszystkich nadchodzących rezultatach w dziedzinie VET i WBL. Nasze obiecujące wyniki będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych stron za darmo!
Zobacz również
-
3 marca 2022
Sztuczna inteligencja i zarządzanie migracją
3 marca 2022Jak zarządzanie wiedzą może pomóc w poprawieniu...
3 marca 2022Ponowne określenie europejskich priorytetów w...
3 marca 2022How Reducing School Dropouts can Increase Youth...
Kategorie
Projekty krajowe
Dotacje UE
Wnioski unijne
Inne