Priorytety nadane przez Nowy program na rzecz umiejętności, określające kształcenie i szkolenie zawodowe jako pierwszy wybór

W dniu10 czerwca 2016 r, Komisja Europejska wydała nowy Program na rzecz umiejętności w Europie. Agenda koncentruje się na 10 ważnych działaniach, które mają pomóc w doskonaleniu szkoleń, umiejętności i wsparcia, które jest dostępne dla ludzi w Europie.

Te 10 działań opisanych w Agendzie ma na celu:

  1. poprawę jakości i adekwatności szkoleń i innych sposobów zdobywania umiejętności
  2. sprawić , by umiejętności były bardziej widoczne i porównywalne
  3. poprawę informacji i zrozumienia trendów i wzorców w zakresie zapotrzebowania na umiejętności i miejsca pracy (skills intelligence), aby umożliwić ludziom dokonywanie lepszych wyborów zawodowych, znajdowanie dobrej pracy i zwiększanie szans życiowych.

Rada i Rada i Parlament doszły do porozumienia i działania te są obecnie realizowane. Obecnym celem celem jest pomoc ludziom w społecznościach całej Europy w podnoszeniu i rozwijaniu swoich umiejętności i kompetencji.

Od momentu rozpoczęcia Komisja wzywa kraje UE, stowarzyszenia pracodawców, związki zawodowe, branże i wiele innych zainteresowanych stron do kontynuowania tych działań, Związki zawodowe, przemysł i wiele innych zainteresowanych stron do dalszej współpracy. w celu zapewnienia, że działania te będą nadal przynosić jak najlepsze rezultaty. wyniki.

Krótki przegląd działań

W grudniu 2016 r. Rada przyjęła zalecenie w sprawie ścieżek podnoszenia kwalifikacji: nowe możliwości dla dorosłych. Komisja współpracuje obecnie z państwami UE i innymi zainteresowanymi stronami w celu wdrożenia zalecenia, pomagając nisko wykwalifikowanym dorosłym w zdobyciu minimalnego poziomu umiejętności czytania, pisania, liczenia i umiejętności cyfrowych i/lub w zdobyciu szerszego zestawu umiejętności poprzez przejście do kwalifikacji na poziomie ponadgimnazjalnym lub równoważnym.

Europejskie Kwalifikacje Ramy kwalifikacji

W maju 2017 r. Rada przyjęła zmienione europejskie ramy kwalifikacji i powiązane z nimi załączniki. Komisja współpracuje obecnie z krajami UE i innymi zainteresowanymi stronami nad wdrożeniem nowego zalecenia, aby wspierać lepsze rozumienie kwalifikacji i lepiej wykorzystywać wszystkie dostępne umiejętności na europejskim rynku pracy.

Umiejętności cyfrowe i miejsca pracy Koalicja na rzecz Umiejętności Cyfrowych i Zatrudnienia

Koalicja na rzecz Umiejętności Cyfrowych i Miejsc Pracy wspierająca współpracę między podmiotami z sektora edukacji, zatrudnienia i przemysłu została uruchomiona w grudniu 2016 r. w celu poprawy umiejętności cyfrowych szerszej populacji, a nie tylko specjalistów IT. Istnieją już 23 krajowe Koalicje na rzecz Umiejętności Cyfrowych i Miejsc Pracy, a 100 organizacji zobowiązało się do działań na rzecz zapewnienia umiejętności cyfrowych.

Plan sektorowej współpracy sektorowej w zakresie umiejętności

W styczniu 2017 r. uruchomiono plan współpracy sektorowej w zakresie umiejętności, mający na celu poprawę wiedzy na temat umiejętności i rozwiązanie problemu niedoboru umiejętności w określonych sektorach gospodarki. Do tej pory rozpoczęto projekty w piętnastu sektorach. Koncentrują się one na sektorach wschodzących, takich jak produkcja przyrostowa (druk 3D) lub akumulatory dla elektromobilności, a także na sektorach tradycyjnych, w których zachodzą istotne zmiany w zakresie potrzebnych umiejętności, takich jak przemysł stalowy lub budownictwo. W 2020 r. zostanie dodanych kolejnych sześć sektorów.

Unijne narzędzie do określania profilu umiejętności dla obywateli państw trzecich

Na konferencji zainteresowanych stron w czerwcu 2017 r. uruchomiono unijne narzędzie do tworzenia profili umiejętności dla obywateli państw trzecich, które ma wspierać wczesną identyfikację umiejętności osób ubiegających się o azyl, uchodźców i innych migrantów. Narzędzie jest obecnie dostępne we wszystkich językach UE (z wyjątkiem irlandzkiego) oraz w językach: arabskim, farsi, paszto, sorani, somalijskim, tigrinya i tureckim.

Kształcenie i szkolenie zawodowe kształcenie i szkolenie zawodowe (VET)

Komisja kontynuuje prace nad zestawem środków wspierających modernizację kształcenia i szkolenia zawodowego (VET), zgodnie z priorytetami polityki określonymi w konkluzjach z Rygi z 2015 r. Seria wydarzeń i działań w ramach Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych ma na celu uczynienie z kształcenia i szkolenia zawodowego pierwszego wyboru.

Kompetencje kluczowe

W maju 2018 roku Rada przyjęła zmienione zalecenie w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, w którym określono podstawowy zestaw umiejętności niezbędnych do pracy i życia w XXI wieku.

Europass

Parlament Europejski i Rada uzgodniły w kwietniu 2018 r. zmienioną decyzję w sprawie Europass - wspólnych ram świadczenia lepszych usług w zakresie umiejętności i kwalifikacji. Nowe ramy Europass zaoferują ludziom lepsze narzędzia do prezentowania swoich umiejętności i uzyskiwania przydatnych informacji w czasie rzeczywistym na temat zapotrzebowania na umiejętności i trendów, które mogą pomóc w wyborze kariery i nauki.

Śledzenie losów absolwentów

Rada uzgodniła zalecenie w sprawie śle dzenia losów absolwentów, aby lepiej zrozumieć, jakie wyniki osiągają absolwenci po zakończeniu kształcenia i szkolenia.

Analizowanie i dzielenie się najlepszymi najlepszych praktyk w zakresie przepływów migracyjnych

Komisja opublikowała niezależne opracowanie analizujące zjawisko drenażu mózgów w Europie i zorganizowała partnerskie uczenie się między krajami i ekspertami w tej dziedzinie. Celem wzajemnego uczenia się było określenie polityk i środków zarządzania tym zjawiskiem, co zaowocowało stworzeniem repozytorium praktyk z całej Europy.

Zgodnie z priorytetami Nowej Agendy, koncentrującej się na kształceniu i szkoleniu zawodowym, IED, wraz z doświadczonym konsorcjum partnerów, realizuje obecnie projekt InnoTrain -Innowacyjne szkolenia w kształceniu i szkoleniu zawodowym, rozwój zawodowy kluczowych uczestników kształcenia i szkolenia zawodowego oraz biznesu w celu uzyskania jakościowych doświadczeń w zakresie WBL.

Projekt InnoTrain

Projekt Projekt ma na celu stworzenie transferowalnych rezultatów w celu podniesienia kompetencji zawodowych zawodowych praktyków, którzy na co dzień uczestniczą w programach VET i WBL. Jednym z najważniejszych celów programu jest określenie jakościowego jakościowego wzrostu umiejętności i kompetencji wysokiej jakości.

Projekt ma również na celu zbadanie i opracowanie nowych strategii efektywnych struktur współpracy pomiędzy VET a biznesem, angażujących uzupełniające się lokalne podmioty, ale z perspektywą wykorzystania w innych regionach UE.

Możesz być Więcej informacji na temat projektu Innotrain, jak również wszystkich jak również o wszystkich nadchodzących rezultatach w dziedzinie VET i WBL. Nasze obiecujące wyniki będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych stron za darmo!

Zobacz również